1912 yılından kalma bu biletin sahibi, tarihin en şanslı insanlarından. Zira bileti düzenleyen White Star Line deniz şirketi, Titanic'in sahibi olan şirketti. Bilette el yazısı ile belirtilen geminin ismi ise Titanic...
Dünyanın en büyük deniz facialarından birinin yaşandığı Titanic'e bileti olup da, devasa geminin ilk seferini kaçıran bu biletin sahibi, aslında mutlak bir ölümden de kurtulmuştu...
İnsanoğlunun hayal gücünün bir ürünü olan bu gemi, aynı zamanda doğa karşısında insanlığın çaresizliğini de gözler önüne sermişti.
1910 yılında White Star Line şirketi, bastırdığı broşürlerle "batması imkansız" bir transatlantiğin reklamını yapıyordu.
1861 yılında İrlanda'da kurulan Harland and Wolff tersanesi, Titanic'i inşa etme görevine 31 Mart 1909 tarihinde başlamıştı.
.Tam 46.328 ton olarak inşa edilen Titanic'i hareket ettirebilmek için...
..iki tane dört silindirli buhar motoru kullanılıyordu.
1909'da inşasına başlanan Titanic'in gövdesi 31 Mayıs 1911'de bitirildi.
Titanic'in içi de eşsiz olması için tasarlanmıştı. Gemide bir yüzme havuzu, spor salonu, kütüphaneler ve bir Türk hamamı da yer alıyordu.
Bu fotoğraftada Titanic, ilk yolculuğuna başlamak için Southampton'dayken görülüyor.
Yolcuğunun henüz başında, Southampton limanını terkederken Titanic bir tehlike atlatmış ve New York gemisiyle çarpışmaktan son anda kurtulmuştu.
14 Nisan gecesi sıcaklık neredeyse 0 dereceye kadar düşmüştü. Kaptan Smith, telsizle gelen buzdağı uyarılarını dikkate alıp, geminin rotasını biraz daha güneye çekmişti.
Gökyüzü son derece açıktı, ancak ay yoktu. Saat 11.40'da geminin iki gözcüsü köprüye telefonla "Buzdağı, tam önümüzde" mesajını ilettiğinde artık çok geçti...
Görevi Kaptan Smith'ten devralan İkinci Kaptan Murdoch, birçoklarına göre hatalı bir karar vererek gemiyi döndürdü ve buzdağı Titanic'e daha sağlam olduğu söylenen burnu yerine, yandan çarpmış ve daha fazla hasar almıştır.
Titanic inşa edilirken 16 su geçirmez bölmeyle korunmuş ve bu bölmelerden 4'ü suyla dolsa bile batmayacak şekilde tasarlanmıştı. Ancak buzdağının çarpmasıyla tam 6 bölme hasar görmüş ve gemi hızla suyla dolmaya başlamıştı.
Sadece dakikalar içerisinde geminin içerisindeki su 2.5 metre yüksekliğe ulaşmıştı. 12.27'de 65 kişi kapasitesi olan ilk kurtarma botu sadece 28 kişiyle suya indirildi. Titanic'te toplam 1.178 kişiyi taşıma kapasitesinde 20 kurtarma botu bulunmaktaydı.
Saat 2.05'te geminin burnu tamamen sular içerisindeydi. 2.17'de suların yüksekliği güverteye kadar geldi. Geminin yapımında kullanılan malzemenin esneme özelliği olmaması, korkunç sonu hızlandırdı. Gövde içeri dolan sulara dayanamadı ve tam anlamıyla ikiye ayrıldı. Önce burun battı. Birkaç dakika sonra da kıç kısmı saat 2.20'de sulara gömüldü.
Büyük bir dehşetin yaşandığı yaklaşık 2.5 saatlik sürenin sonunda...
Tarihin en büyük deniz kazalarından biri çok ağır bir bilançoyla ortaya çıktı...
2.223 kişiden sadece 706'sı kurtulmuş, 1.516 kişi yaşamını yitirmişti.
Ölenlerin çoğu, -2 derecedeki deniz suyunda hipotermiye girmiş ve yaşamını yitirmişti....
bu kadar sızınle paylaşmak ıstedım okursanız ve yorum yaparsanız ne mutlu bana